Solidna zapora drogowa

Odgradzanie drogi podczas remontu odcinka zawsze było dość problematyczne, bo niektórzy kierowcy nie respektowali zasad bezpieczeństwa, i często potrafili zwyczajnie przewrócić barierki ostrzegawcze. Podczas obecnie trwającego remontu byliśmy świadkami tylu nieprzyjemnych sytuacji, że skłoniło nas to do nieco lepszego zabezpieczenia drogi niż do tej pory.

Betonowa zapora do odgradzania odcinka drogi

zapory drogoweZwykłe drogowe barierki były dość lekkie, więc bardzo łatwo przewracały się nawet po najlżejszym uderzeniu. Do naszych potrzeb potrzebne były bardziej solidne i cięższe zapory drogowe, zwłaszcza betonowe odmiany, które całkowicie uniemożliwiały wjazd na odgrodzony teren. Ostatecznie zdecydowaliśmy się użyć zapór o wysokości około metra, z szeroką podstawą, uniemożliwiającą przewrócenie. Zapory takie służyły do całkowitego uniemożliwienia wjazdu na odcinek drogi, i były niesamowicie wytrzymałe, podczas testów znosząc uderzenia młota kolejowego bez większego uszczerbku. Dzięki wysokości, zatrzymywały bez trudu samochody osobowe, ale również i ciężarowe, nawet te pojazdy, które próbowały pokonać przeszkodę z dużą prędkością. Takie próby zazwyczaj kończyły się uszkodzeniem, czy całkowitą kasacją samochodu, więc zapory były bardzo dobrym czynnikiem motywującym kierowców do respektowania zmian w ruchu.

Najlepsze jednak było to, iż owe zapory były bardzo tanie. Nie były niczym więcej niż blokiem utwardzanego betonu i nie miały żadnych dodatkowych składników, więc ich cena była na tyle niska, iż mogliśmy ich użyć do zastawienia całego odcinka remontowanej drogi, nie tylko samego dojazdu do niej. Było to proste i tanie rozwiązanie, jednak pozwoliło na całkowicie skuteczne wyeliminowanie problemu kierowców, próbujących ominąć zmiany ruchu.